torsdag 24 april 2008

Sol och kaffe, Ja tack!

Jag tog en ledigt idag. Skönt att få pusta ut ifrån allt vetenskapligt skrivande. Åkte ner på stan och tog en fika med min söta vän E. Det var hur mysigt som helst. Självklart löste vi världsproblem, svåra etiska dilemma och skvallrade. Nyttigt för själen! Efter en härlig dag i solen drog jag vidare till friskis och körde ett mycket svettigt pass, puh.


Nu kanske är det slut snokat efter utemöbler, har hittat några dock är jag lite osäker. Helgen får utvisa det.


I vintras köpte jag en vimpel på tradera. Den hänger i köket vid ingången till hallen. Den är handgjord och av bästa kvalité. På vimpeln finns det motiv som är tryckta, både madonnor och franska dikter. På den översta bilden ser ni också min köksklocka som är köpt på indiska och skall se lite shabby chic ut. För att få en bättre bild och visa motiven på vimpel fick jag ta ner dem och lägga den på skänken.
Glöm inte att njuta av våren!
Kramar Kia

10 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å vilken härlig dag du har haft, det är alltid roligt att gå på café med en vän och prata bort en stund, och vilken fin klocka och vimpel.
Kram Irene

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan !

Vilken underbar vimpel du köpt!

Klockan är oxå jättefin!

Nu ska jag kurera mig ordentligt!
Ha en underbar helg!
kram Pernilla

MiaMaria sa...

Hej!

Frågvis ska man vara annars får man inget veta.

Kransen har jag köpt här på Hammarö. Arianns heter butiken.

Trådkorgarna kommer jag faktiskt inte ihåg de är så himla gamla att det växer nog mossa på den...det skulle nog vara snyggt.

Vacker vimpel du visar och klockan är så snygg!

Önskar dig en härlig fredag!
Miamaria

Tonje sa...

Det høres ut som du har hatt en helt fantastisk dag=)
Så flott den vimpelen ble=)

Den klokkenvar bare kjempe vakker=)

Ha en flott helg min venn=)

Frida sa...

Hej!
Det låter som en trevlig dag, man behöver ta lite ledigt i bland.Jättefina vimplar.
Hoppas du får en trevlig helg:-)
Kramar Frida

junhe sa...

underbar dag du verkar ha haft! fin vimpel oxå. hoppas helgen blir bra=) kram junhe

Marie sa...

Vilken härlig dag du har haft, hoppas du får en lika mysig helg också!
Kram Marie

Ps. Vimpeln är jättesöt!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken fin vimpel!!!

Ha en fortsatt skön helg, kram!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

jättevackra ju.....vill sy vimplar ju!!Verkar ju roligt!!

Kram Millan!!
Ha en trevlig Vecka!!

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
Vilken härlig dag du hafft, söta vimplar. Har tänkt sy egna men vet inte riktigt vad man ska ha på.
Ha det så gott!
Lotta:)
P.s Klockan har jag också kikat på, den är så fin.