måndag 14 april 2008

En till ny växt.


Jag har dåligt samvete angående min blogg. I snart två veckor har jag slarvat med inlägg och inte hunnit med att besöka alla andra bloggar. Saknar era härliga inlägg som ger mig massa inspiration Men just nu är det mycket i skolan och livet. Som jag har skrivit förut så är det många som fyller år nu. Helgerna går åt till att gå på kalas och köpa presenter =)


Det har även varit dåligt på inredningsfronten, har inte besökt en inredningsbutik eller loppis på länge. Sedan tillåter inte ekonomin detta.


Men i fredags hittade jag denna sötnos, en liten växt. Min såskannan stod tom och bara väntade på en växt. Duken på bordet har min mormor gjort, den är alldeles ljuvlig med spetskanter och fina tryckt. Egentligen är det en duk som man skall ha på söndags middagar, men vem har det nu för tiden? Inte jag i alla fall. Nej, man skall ha lite lyx i vardagen istället.

Ha det fint, mina vänner.
Kramar Kia

10 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Håller med dig:
"Mera lyx i vardagen"
En sån där kanna är jättefin med blommor. Har börjat leta men jag väntar på att det skall säga klick!

Din var jättefin!

Kram Maud

MiaMaria sa...

Hej!

Vi har det nog lika överallt men visst saknar man bloggarna när man inte är där........

Och ibland så behöver man inte göra sig av med så många kronor utan det enkla är ju bäst.....
VAckert är det!

HA´det så gott i studierna!
Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Ibland räcker inte tiden till för allt....

Vacker vxt i fin liten skål! Ha det bra! Kram!

Änglahem sa...

Håller helt med dig, man ska låta vardagen vara vacker och njuta av sina fina saker!!

Tiden räcker inte till åt allt, är vi många som nog känner igen oss i.

Ha det så gott!
Kram/Ulrika

Frida sa...

Alla har nog en klump i magen efter det som har hänt. Vad fint det blev med växten i såssnipan. Jag tycker alltid om dina inlägg men jag vet hur det kan kännas att tiden inte räcker till i bland.
Kram Frida

Marie sa...

Jag tycker också att man ska ha lite lyx i vardagen. Jag dukar ofta med finporslinet. Tråkigt att bara använda de vid festliga tillfällen, bättre att kunna njuta av det en vanlig vardag!

Ha inte dåligt samvete över bloggen, jag tror att alla är i samma situation då och då. Tiden räcker inte till allt som man vill göra!

Kram Marie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

åå det kan kännas frustrerande när man inte hinner med bloggandet.Men så är det för ALLA...tror jag.

jättefin blomma i fin såskanna.
duken är underbar.
Kram Pernillis

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Jag håller också med dig,mera lyx i vardagen.
Det var så fint med växten i såssnipan.
Kram Irene

Tonje sa...

For ett flott bilde...og for en vakker duk din mormor har lagd=)

Noen ganger strekker bare ikke tiden til,det er slik for alle inni mellom så du må ikke gå å tenke på det vettu=)

Ha en fin helg=)

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej!

Visst är det tråkigt när man inte hinner med bloggen men jag tror alla har det så ibland, tråkigt nog.

Klart man ska ha lite lyx i vardagen, blomman blev ju supergullig i kannan.

Jag har också vart ägare till en liten Chihuahua men vi blev allergiska i familjen...snyft...saknar honom fortfarande.

Ha det så bra i helgen!
Kram Anna