söndag 24 februari 2008

Kalas och hyllor.


Igår var jag och besöktetmin vännina som bor i Säffle. Vi gick på loppisar och snokade runt. Hittade faktiskt en del fint. Det finaste var en sockerkakasform i vitt porslin, vilken lycka. Efteråt gick vi på världens mysigaste Cafe, i gamalstil. Där fanns nybakat bröd i drivor och gott kaffe som man drack ur koppar. Jag tycker det känns lite mer lyxigt att dricka kaffe med koppar istället för muggar, vad föredrar ni?



Idag har varit kalas. Kaffe, chokladkaka, muffins och Marylandkakor har det bjudits på. Min snälla pappa hjälp min pojkvän med att få upp hyllorna i köket. Äntligen nu är köket färdigt,väggarna är nu vita och allt är på plats, jippi. I dag får ni se en bild på min tallrikshylla som jag fyndade. Den kostade enbart 25 kr men var så 70-tals brun och bara så usch. På tallrikshyllan har jag stället många av mina favvo saker. Ser ni kakformen i porslin? Fick snödroppar av min mamma idag,de fick sin plats på tallrikshyllan samt madonnan.



Fortsättning följer på köket....



Kramar Kia

13 kommentarer:

mittiminvillervalla sa...

Men himmel så fint! Vilka fynd du gjort! Och vilken härlig dag med loppis och fika och allt! Såna dagar förgyller verkligen! :o)

Ha det fint och var rädd om dej!

Kramisar Monika

me and alice sa...

Så fin hyllan blev!
Tack för att vitfärgen blev uppfunnen, eller hur!
kram Susanne

lottens vita och gröna sa...

älskar den där sckaksformen i poslin, nu är det på min sökarlista! hylan ä jättefin! kram lotten

IKT i min vardag sa...

Underbar kakform i porslin! *Gillar* Lät ju som en urmysig dag, ja det känns allt trevligare med kopp än mugg! Fast vad vet jag, jag dricker ju the i muggar stora som baljor...;-)

Kramkram//Linda

Kannor och karaffer sa...

Hej - tack för din kommentar. Många av mina kannor är köpta hos Elisabet - hon kommer snart ut med en helt underbar blogg. Så fort hon är tillbaka e semestern (om 2 veckor) Håll utskick hos mig för jag kommer att skriva om den och ge er alla länken - hon har en helt underbar butik och hennes hem är ett paradis för alla som gillar lantlig inredning - så håll ut ett tag till.
:-) Ann (Du har en jättefin blogg - tittar gärna in igen.)

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fint det blev med tallrikshyllan!!! Många fina saker du ställt på!

Ha det gtt och en ny bra vecka1 kram!

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Vilken fin tallrikshylla!och vilken lycka att hitta en vit sockerkaksform.
Kram Marlene.

Frida sa...

Tack! Vilken fin hylla!
Kram Frida

junhe sa...

vilket fynd!!! längtar tills sommaren med alla gårdsloppisar =) ha en bra måndag/ kram junhe

Karin i Villa Grå sa...

Din tallrikshylla är en pärla!

Jag har letat så länge efter just en tallrikshylla men loppisarna jag besöker är barskrapade från sådana. Till slut gav jag upp och nu har jag en annan hylla på köksväggen (och jag är helnöjd), men du har verkligen gjort ett kap!

Kan tänka mig att den inte var lika rolig att se på när den var brun... hi hi!

Kram!

Karin

Marie sa...

Tallrikshyllan är jättefin och så snyggt du har pyntat på den! Sockerkaksformen i porslin hade gärna fått flytta hem till mig, helt underbar!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Dorthe ♥ sa...

Åååhhh din Madonna där på hyllan är ju såååååååååå ljuvlig!!!!

Kram
Dorthe

vitating sa...

Jättefin hylla o fina ting!
Kul med loppisar :-)
Tack för besöket hos mig!!!

kramar Vitating