onsdag 27 februari 2008

Egentid!




Igår hade jag egentid, hela dagen. Var ledig i från universitet, egentligen är man väl aldrig ledig men jag tog en ledig dag. Hade lång och skön sovmorgon. Gick ut med hundarna i regnet och kom in till varmt kaffe och läste DN. Efter det gjorde lite nytta som att diska och tvätta. Sedan la jag mig i soffan med filt och läste lantliv. När sambo kom hem drog jag till stan för att kika in lite vårnyheter på modefronten. Självklart kom lite kläder med hem. Tog en härlig skogsprommenad med hundarna och avslutade kväll i tvsoffan.


Så skönt och viktigt med egentid. Det är verkligen lyxigt att unna sig det. Alla bör göra det. Hoppas ni mina kära bloggvänner unnar er egentid och bara njuter. Det behöver inte vara så komplicerat utan ibland räker det med 10 min lugn och ro. Ett ut tjatat ordspårk men som stämmer är att vi lever bara en gång, passa på och njut då.


Idag får ni se bilder på mina hyllor i köket. Konsollerna är ifrån Indiska och hyllplanen är enkla och kommmer ifrån Ikea. Ljuslyckorna och fågelburen kommer ifrån Åhlsen. Plåtkanan är gammal och roskransen är av märket Sia. Barnskorna och lilla glaskupa fick också plats. Under hyllorna har jag fixat en mysplats. Kramstolen passade perfekt där och la dit mjuka kuddar med örngott som min mamma har gjort.




Kramar Kia

16 kommentarer:

Hanna sa...

Låter ju väldans mysigt. Det är faktiskt sant att det är väldigt viktigt med egentid och tid då man bara får njuta...själv har jag bokat in en sådan dag typ 2009 någon gång i maj.
Fina hyllorna blev.
Ha de gott
kram

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysigt på dina hyllor och där i hörnet!!

Låter som en mysig dag! Jag har idag besökt gekås/ullared tillsammans med dottern. Det blev mest nödvändiga inköp, bara en lampskärm följde med hem som mys....På Hm blev det en hel kasse kläder till barnen, den butiken skulle lägga ner så där var 50% rea på ALLT!

Ha det gott, kram!

Frida sa...

Tack! Kul att du tyckte om dom. Så fina hyllor du har. Fågelburen är jättefin!
Kram Frida

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för rara ord om våra påskägg!

så skönt med egen tid, det behövs verkligen , mellan varven!!Fina hyllor med!!
Ha en go kväll!!

♥Kram Millan♥

mittiminvillervalla sa...

Så fint du har gjort i din mysvrå! Snygga saker på hyllan!

Hunden heter Asterix.

Ha en skön kväll!

Kram Monika

Vanilladreams and humblebees sa...

Hej lilla sockertopp!

Självklar får du fråga precis vad du vill... jag tycker bara att det är roligt att kunna bistå med goda råd om jag har något.
Det går bra att maila om du vill vanilladreams@live.se

Just nu jobbar jag ju inte som hudterapeut då butiks planeringen tar allt tid... så det kliar i fingrarna. Jag saknar mitt jobb!

Du har så fint hemma! Tycker verkligen om dina köksmöbler!

Kramar från Jenny!

junhe sa...

jättefina konsoller, tack för tipset/ junhe

LOPPISLIV sa...

Åhh så sockersött :-)på dina hyllor och myshörnan....och fina lyktor ja...jag blev så förtjust i den när jag var på åhlens sist...de är så fina...Så fint du har det i köket...ser att jag missat ett par inlägg här...jättemycket fint du visar..en sån stor härlig glasklocka du köpt...och på ikea!!! billig var den ju också...tackar för tipset...nu måste jag dit och inhandla en jag också *fniss*.....

Du har så rätt ang egentid....livet går ju inte i repris...det gäller att ta tillvara på varje stund...Ha en underbar vecka...Kram Paula

Staket & Designkonsulterna sa...

Egentid behöver man verkligen ta lite då och då.

Så mycket fint du visar...gillar helskarpt dina konsoller och hyllan.

kramissar från mig...Annelie

Anonym sa...

Hej!
Tack för fina ord hos mig.
Du har ju ett fint hem, vitt och vackert.
Du har väldigt rätt om egen tid, den är viktig.
Ha en bra dag!
MVH Bodil.

Maria sa...

Ja visst är det härligt att få lite tid för sig själv. Det är det bästa som finns!

Marie sa...

Vad fint du har det på dina hyllor, många fina saker.

Visst är det viktigt med egentid, det behövs verkligen ibland!

Du undrade om jag bodde söderut, jag bor vid Vättern.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Tonje sa...

Det er så utrolig godt med slike dager inni mellom...alle har så godt av det...jeg pleier å ha slike stunder hver søndag,og da føler jeg meg som ett nytt menneske.

For noen nydelige bilder du viser i dag...det fugleburet var bare sååå vakkert=)

Ønsker deg en flott helg!

Dorthe ♥ sa...

Vilka fina bilder! Så ljusa och vackra!

Kram
Dorthe

Änglahem sa...

Åhhh...vad mysigt med egentid!! Det behövs verkligen imellanåt, hämta ny kraft.

Fina bilder!!

Ha en bra helg!
Kram/Ulrika

Millas hem sa...

Hej!Jag gillar din fågelbur, a lot!
Kram Camilla