torsdag 6 mars 2008

Afternoon Tea

Min köksbänk. Planterade mina påskliljor i en emailj kopp och satte dit ett hjärta.




I morse skrev jag tenta och äntligen har det slutat att snurra massa standardavvikelser, medelvärden och fenomologi i huvudet. Det gick bra men ibland undrar över om man själv skulle bli likadan om man blev lärare och alltid formulera frågorna på konstigt sätt.



Efter detta åkte jag till Hallongården http://hallongarden.blogspot.com/ , där bjöds det på afternoon tea. Det var jättefint uppdukat med massa härligheter, jag skulle träna efter så det blev bara en skorpa. Jättemysig butik och trevlig ägarinna. Jag var på jakt på den vackra spegeln ifrån Housedoctor, men tyvärr fanns det bara svarta kvar, attans. Jag fick med mig en blompinne hem iallafall. Den är supersöt och fick sin plats på min hemtrevnad. Bilder kommer.


Igår mellan allt plugg blev jag sugen på att pyssla och åkte ner till stan. Kom hem senare med snygga påskdetaljer.
Zinkäggen hittade jag på Village för bara 9 kr st, billigt. Hade olika band hemma som jag knöt på äggen. Blomman och hjärtat var ifrån början orangefärgade, mindre snyggt. Köpt på Panduro .

Jag älskar verkligen glaskupor, denna har fått sin plats på köksbordet. I den ligger tre rosor och ett påskägg är gammalstil. Jag skall byta bort rosorna imorgon och göra ett fågelbo av riskvistar.


Dessa underbara ägg hittade jag på indiska. Jag har titta på dem en längre tid, men igår fick de följa med hemma. Jag tycker verkligen att man kan ha dem fram efter påsk också.

Närbild på silveräggen. Ser ni vilket fint mönster. De går att öppna. Min sambo blev överlycklig när han såg att de gick att öppna , för han tror att jag kommer lägga godis i dem åt honom. Jag kommer lägger dit om han är snäll =)=)

Kramar Kia

11 kommentarer:

faster atta sa...

Hoppas att det gick bra på tentan!

Solsjö - Under en vind sa...

De där Indiska äggen ska jag kika efter nästa gång jag kommer dit...

Hoppas att din tenta gick bra! Klart att du var värd en afternoon tea då! Massor av mys på dina bilder!

Trevlig helg, kramis!

IKT i min vardag sa...

Vilka fina ägg du har hittat! skulle vilja ha allihop.
Jag hade tänk hänga strutarna i påskriset med lite godis i, men det har jag lagt ner...
Mina penseér åker ut och in (bra med korgen med handtag ;-)). Snöar och är kallt på natten och vårvärme och sol på dagen, men de mår fint!:-)
Den söta korgen köpte jag på en handelsträdgård här i staden. Den hade inget särskilt känt märke, kommer inte ens ihåg vad, och kostade 150:-. Tror nog att lite "bättre" blomsteraffärer kan ha den.

Kram Linda

vitating sa...

Jätte fina bilder! Tack för besöket hos mig! Du undrade över mina fågelbon, det är björkriss och sådant där kokos...?? (vet inte vad det heter) Det finns i massor av färger på blomsteraffären, det är till dekoration av blomstergrupper m.m. Välkommen tillbaka till mig!

Kramar Vitating

Änglahem sa...

Varför har vi inte Indiska i stan?! skulle också vilja ha sådana ägg...SUPERFINA!

Vad mysigt ni har i erat sovrum!

Kram
Ulrika

Vita maränger sa...

Fina ägg.
Gillar även dina gammla örngott.
Jag får aldrig nog av gammla lakarn och örngott.
KRAM

Frida sa...

Vilka fina saker. Äggen från Indiska är ju jättefina.
Kram frida

Dorthe ♥ sa...

Äggen från Indiska är underbara och dom kan verkligen stå framme hela året.

Kram
Dorthe

Anonym sa...

Hej!
Kul att tentan gick bra.
Vad fina saker du visar.
Äggen var super fina.
Ha en fin helg.
Kram Bodil.

Marie sa...

Hoppas att tentan gick bra!

De där äggen från Indiska är jättevackra, sådana skulle jag också vilja ha!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Ps. Du undrade hur lång tid det tog att renovera badrummet. Ärligt talat så kommer jag inte ihåg, vi renoverade i princip hela övervåningen på en gång så det är svårt att säga exakt hur lång tid själva badrummet tog.

Tonje sa...

for noen nydelige bilder av nydelige ting=) Dine bilder er alltid så gjennomførte og vakre=)
Håper det gikk bra på tentan