söndag 9 mars 2008

Blommor som förgyller vardagen.

Denna vackra blomma fick sin plats på skänken i sovrummet, satt ett spetsband på krukan för att göra den mer romantiskt. Ställde även dit en gammal silverdricka för att bryta av emot allt vitt.

Köpt vita ranunkler idag, de står på skänken i vardagsrummet. Visst är de vackra?



Helgen lider emot sitt slut, som vanligt har den gått alldeles för fort. Hela fredagskväll spenderades ute på krogen. Under lördag blev det lite pyssel med björkris och avslutningsvis melodifestivalen. Idag har vi inhandla lite blommor, de förgyller verkligen vardagen och man blir så glad när man ser dem. Enligt min sambo är söndagar heliga, det är massa fotbollsmatcher på TV, snark, jag dör så trist. Jag hatar verkligen det plingande ljudet av att någon har gjort mål ifrån någon annan match, det ryser i mig. Om det var möjligt och jag inte stod på mig skulle det ses på fotboll varje dag och helst flera matcher om dagen, tur att jag har skin på näsan och säger ifrån. Känner ni igen er?


Denna lilla sötnos fick sin plats i köket brevid min gamla köksvåg. Såskannan är ett loppisfynd.


Helgen skapade jag en liten krans av björkris, nu ligger den i min glaskupa på köksbordet.


Påskriset fick inga kitchiga färger utan små vita rosetter i siden, några vita hjärtan och ståltråds bollar med pärlor på.




Kramar Kia

13 kommentarer:

Maria sa...

Hallå! Kul att du gillade halsbanden. Jag tar 150:- för en namnbricka och 200:- för två. Till båda halsbanden ingår kedja och ett litet kärlekstag, precis som på bilden!
Ha en skön kväll!

IKT i min vardag sa...

Visst piggar vackra blommor upp vardagen! Särskilt ranunklar...;-)

Så fina saker du satt i riset, stilrent!

Kram Linda

Solsjö - Under en vind sa...

Såå mycket fina arrangemang du gjort!!!

Jag lever med en fotbollstok...så jag vet hur det är! Min sambo fyller 37 år i år och är fortfarande 100% aktiv i A-laget. Bara division fyra men det är ändå tre pass per vecka....Därutöver har vi en son där det gått i arv, han tränar bara en gång i veckan, men tittar gärna på Visat sport! Tur att dottern är mer lik mig!

Ha en skön kväll! pling...hi hi...
Kram!

Frida sa...

Vilket fint påskris!Ranunkler är ju underbara. Fin såskanna!
Ha en trevlig kväll!
Kramar Frida

Marie sa...

Vilka fina och mysiga bilder! Blommor förgyller verkligen tillvaron och vita ranunkler är ju min absoluta favorit!!!! Min man är ingen fotbollstok så jag slipper plingandet, hihi. Däremot måste han absolut se när det är Formel 1.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ps. Jag har inte gjort struten du såg hos mig, den köpte jag för flera år sedan!

MiaMaria sa...

Hej!

Så mycket fint du har handlat....både blommor och ägg. Och visst kan de stå framme så länge man vill inte bara till påsk.

Underbar inlägg som jag har missat!
Kunde inte gå på afternoon tea pga att jag var "mat-tant" på en cup här på ön.Var säkert så trevligt!

Ha´det så gott!
Miamaria

Anonym sa...

Vilket fint påskris du gjort i ordning sötis! =)
Kan vi komma på torsdag med korgen? kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fina grejer du visar! Och visst är det härligt med lite nya fräscha blommor. Jag var också och handlade lite grönt igår...har lyckats missa vattningen och så har det varit solsken, så det var bara att kasta några stycken och köpa nytt!
Kram
Marie

Änglahem sa...

Vilka vackra blommor du inhandlat!
Visst lyser lite nya blommor upp, känns så ombonat på nåt vis.
Riset blev ju bra med rosetterna!

Om det räckte med fotboll! Här kan sportkanalerna gå i ett! Jag blir tokig...!

Ha en skön måndagavslutning!
Kram
Ulrika

Mamma C sa...

Mycket fina arrangemang du gjort.
mamma c

Elisa Day sa...

Tack för tipset med Ashley tapeten! :D Vad fina saker du visar upp. Ranuklar är så fina. Kram

Vita maränger sa...

Kul att du besökt mig.
Vad mycket fint du har på din blogg. Det var inte så dumt att lägga en krans i glasklockan.
KRAM

Anonym sa...

Hej tjejen!

Så fint du har pyntat till det och visstär det fint med blommor som piggar upp.
Jag försöker också påskpynta lite här i huset!
Ha en fin dag!
kram Bodil.