tisdag 11 mars 2008

Ständigt jakt


Jag är på ständigt jakt efter det perfekta vitrinskåpet. Jag vill ha ett stort med robust känsla. De lantliga vitrinskåpet som finns på de stora möblerkejdorna är fin men de känns lite för mycket MDF-skiva över dem, om ni förstår vad jag menar? Har hittat några vitrinskåp på några danska inredningsbutiker men priset är alldeles för mycket. Har ni något hett tips om vad jag skall hitta den perfekta vitrinskåpet?




Idag visar jag bilder på mina grenar ifrån körsbärsträdet som finns hos mina föräldrar. Visar också en bild på min nya fågelbur. Lekte lite med bilderna och gjorde dem svartvita.

Kramar Kia

15 kommentarer:

Frida sa...

Jag gillar också kannan. Kanske får slå till på den i sommar.Vilken fin fågelbur. Det är fint med svartvita bilder!
Ha det gott!
Kramar Frida

MiaMaria sa...

Hej!

Letar också efter ett vitrinskåp med den rätta käslan och har gjort det länge....svårt....Och sen så är de ju så dyra.....Finns ju ett vitrinskåp på Nickeboa på Råtorp kanke kan vara något för dig...
Beror ju på hur ditt ska se ut....

Inredningsbloggar i stan...vet faktiskt inte.....

Ha´nu det så himla gott!
Miamaria

Anonym sa...

Ett gammalt rustikt vitrinskåp skulle jag med gärna ha, det är så mycket mer känsla i dem än i nya.Vilka underbara zinkägg du har ,måste nog ta mig till Village fortast möjligt.Kram Katta

Mamma C sa...

Tyvärr kan jag inte ge dig något bra tips på rusikt vitrinskåp. Vad vackert att de redan slagit ut i blom. Vi ska klippa äppelträden på söndag. Då ska sätta några kvistar i vatten.
Kram Mamma C

Tidsmästarinnan sa...

Fina bilder! jag gillar också svartvitt.

Jag brukar titta på Blocket.se och spana på vitrinskåp i furu och tänka mig dem i vitt, men jag har inte slagit till på något ännu... många är ju säkert sådär lite MDF-aktiga som du beskriver, då tänker jag att jag hellre köper ett billigt i furu och målar det själv.

Vad fin blogg du har!
Kram

Tonje sa...

For noen nydelige bilder du viser i dag...det buret er bare sååå vakkert.

Likte så godt de bildene du viste i forrige innlegg også...du har alltid slike vakre og inspirerende bilder..og du er utrolig flink til å få frem detaljer og stemninger i dine bilder.

Er enig med deg ang vitrineskapene,selv har jeg ett i furu...men jeg føler ikke at jeg kan bytte det ut enda,så jeg skal male det og så får vi se hvor lenge jeg holder ut...

Har du vært inne på nettbutikkene Den danske nettbutikken den hvide stil?? Der er det ofte mange nydelige og prisen er heller ikke så ille...bare ett lite tips.

Jeg vet også at nettbutikken Butik Vintage som også er dansk har vakre vitrineskap som ikke er så alt for dyre.
Jeg har flere linker så du må bare si i fra om du vil at jeg skal sende deg dem=)

Håper du får en flott onsdag=)

Vita maränger sa...

Jättefin fågelbur.
Nej du jag vet inte vart du ska köpa dina vitrinskåp.
Jag hade ju ett par gammla från Ikea som fick bli vita och sedan slipade jag dom medett sandpapper så dom ser faktiskt riktigt gammla ut. Jag är nöjdoch alla som kommer tycker det blev jättebra.
KRAM

Maria sa...

Vacker fågelbur!!!! Ja en ständig jag pågår nog hos oss alla, det finns alltid något man vill ha!
Ang frågan hos mig, japp det är en Åhlens lampa!

me and alice sa...

Underbar fågelbur!
kram Susanne

My Lovely Things sa...

åh vilken fin fågelbur..var har du köpt den..det är precis en sån jag vill ha!!!

ha det gott..
kram anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är nog bara att fortsätta hålla utkik på alla möjliga ställen... Blocket, auktioner, loppisar osv. Det dyker säkert upp så småningom, men ibland kan man få vänta jättelänge, tyvärr!
Kram
Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så härligt de blommar...måste med plocka in lite!!!

Lycka till med jakten på skåpet!!!


Kramis Millan
~~~`*'*´~~~

~~*C A R P E D I E M *~~

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Fin fågelbur,du kan hitta mycket fint på antik-loppis mvh Maria

Solsjö - Under en vind sa...

Leta på loppis och auktioner! Även blocket kan ge massor av fynd!

Fina bilder med mysiga detaljer! Ha en bra dag! Kram!

Dorthe ♥ sa...

Vilken fin fågelbur....riktigt, riktigt vacker. Lycka till med jakten på vitrinskåpet!

Kram
Dorthe