torsdag 13 mars 2008

Jacktokig.

Den vita volangdynan har min mamma gjort åt mig, fick den igår. Pallen är gjord i gjutjärn. Hängarn är ifrån Indiska och tygväskan är köpt i London på Marc Jacobs. Den fula porttelefonen kan tyvärr inte döljas, men den är i allafall vit.

Under pallen förvarar vi våra skor. Hallen är liten och finns ingen plats för en skohylla. OBS! Titta inte på golvet, det är så hemskt, jag är ledsen.
Här ser ni min stora spegel, den är perfekt att slänga en snabb blick i innan man går ut. I kedjan hänger det foton på min mamma, små trähjärtan och blommor.

Lyktan är handgjord, den kommer ifrån min mammas morfar. Den har sin plats på golvet intill spegeln.


Hej Mina vännen!
Idag skall ni få se lite bilder ifrån min hall. Den är extremt liten men jag har försökt att göra den mysig , dock är den långt ifrån färdig. Vi skall måla om väggarna med samma färg som köket. Dessa bilder jag kommer visa nu är inte riktigt sanna. Jag har varit en fulig och tagit bort alla jackor, blir så fult att se alla dessa jackor i olika färger. Min sambo har högst 3 jackor i hallen, i värsta fall kan jag har uppemot 10 stycken i vår lilla hall. Jag är jacktokig. Älskar jackor och man kan aldrig ha för många. Mina jackor finns i alla stilar, allt ifrån en söta 60-tals kappan till en modern seglarjacka i gotex. Man MÅSTE ha olika jackor till olika tillfällen. På min vind hänger det runt 30 jackor som är mina, det är ju egentligen inte många. Eftersom vi har 4 årstiden, då blir det bara 7,5 jacka per årstid. =) Är ni jacktokiga?



Den lilla pallen är ett loppisfynd och får pryda hörnet in till köket.
Hyllan är lite New England insprirerad, där förvara jag halsdukar, skarfs och hundsaker.
Dammsugaren är superbra dock passar den inte in någonstans, korgarna skall målas inom snar framtid. Ser att lampsladen syns, sorry. Den turkosa mattan är ifrån Indiska.

Min älskade murgröna.


Kramar Kia

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Visst var det spännande att se en varg. Synd att jag inte hade kameran med som sagt!

Vilken söt hall du har.
Fin volang din mor gjort!
Speglen är så fin.
Söta små silvriga skor där står.

Fint med körsbärskvistar, det är ju sååååå vackert.

Ha en fin dag!
Kram bodil.

My Lovely Things sa...

trvlig hall..jätte fin stolsdyna..

jackor är väldigt trevligt..men med 4 barn så har det inte blivit så många jackor till mig...
ha en bra dag..
kram anna

Vita maränger sa...

Oj vilken fin lykta han har gjort. Ser att du har en vit pall.....
jag har en i källaren som är blå....
kanske ska ta och måla om den vit.
Den är jätteliten.
Tänk vad många ideér man kan ge till varandra genom bloggen.
KRAM

Frida sa...

Jättefin hall! Stolsdynan är ju underbar.
Kram Frida

Anonym sa...

Herre min skapare så många jackor du har!Men, why not? Vilken söt plansch du har bakom murgrönan.Och likadan matta som mig i hallen.Ha det så bra, kram Katta

me and alice sa...

Hej!
Jättefin hall du har! Gullig mamma som gjort så fin volangdyna!!!
Den lilla väskan från London är fin. Gillar din skolplansch med växter jättemycket...
Hi,hi...Så du har bara 7,5 jackor per årstid! Tokfia där!*fniss*
kram Susanne

Mamma C sa...

Det var en fin liten hall. Ofta hör man sko och väsk tokig. Men jacktokig har jag nog inte hört någon gång.
Ha en bra fredag.
Kram Mamma C

Maria sa...

Vacker hall att komma in i! Gillar stolen, hängaren och spegeln - precis i min smak!

junhe sa...

finfina saker du visar...som vanligt. tack för tipset med hängaren från indiska...har letat en sådan =) tänkte oxå passa på att fråga om jag får länka dig! ha dt gott/ junhe

Anonym sa...

Vad bra MJ-väskan passar in där! Åh jag ångrar att jag inte köpte en också.. Nu ska jag ut på äventyr, en förskola får besök av påskkycklingar. =)
Hörs!

Anonym sa...

Hur gör du med murgrönor?
Mina bara dör.. köpt tre stycken nu och dom vill inte leva för mig :(