tisdag 4 mars 2008

Slarvfia


Min skänk som förvarar en del av mina kläder.

Örngott som min mamma har gjort.



På torsdag har jag tenta i Vetenskapteori 2, jo det är lika trist som det låter. Men jag försöker tyckte om det, lite i alla fall. När tentor börjar nära sig släppa jag allt som har med inredning och städning. Hushållet får sambon sköta, jag liksom har inte den orken. Så mitt kök är just nu ingen härlig syn. Lite små plock här och där, man jag orkar verkligen inte att plocka reda på allt. Denna tid jag är ledig avnjuter jag heller med hundarna och på Friskis. Vad hemskt jag är, som lever i den små stökiga lägenhet!! Men på torsdag eftermiddag åker dammvipan fram. Har ni börjat vår städat ännu?




Idag lägger jag ut fler bilder på sovrummet. I sovrummet är en mix av gamla och nya ting. Skänken är köpt på loppis och var en riktigt ful skänk en gång i tiden. Den har fått vit färg på sig och fått den där slitna looken. Där förvarar jag mina kläder, tyvärr har jag ännu inte skaffa några hyllor till själva vitrindelen. Där skall jag sedan förvara fina sängkläder och lapptäcken. Nattduksbordet är ifrån Ikea, letar efter något annat man har inte hitta det där perfekta bordet. Lampan är faktiskt ifrån min mormor och om målad. Stenen är kärleksförklaring till min M. Jag älskar nallar, växer aldrig upp. Jag äger nog 5 st Bukowski nallar och jag vill ha flera. =) Sängkappan har en spetskant ner till och är köpt på Ellos. Funderar på att skaffa en sängram men jag har inte hittat någon lämplig. Pläden är i fuskpäls, hundarnas favvo plats. Tapeten är köpt i Stockholm på Laura Ashley. Historian om tapeten kommer imorgon.




Kramar Kia

17 kommentarer:

Dorthe ♥ sa...

Din skänk får gääärna flytta hem till mig :-)

Kram,
Dorthe

Solsjö - Under en vind sa...

Hemma hos mig är det inte heller städat jämt....oftast är dte ett härligt kaos!

Ditt sovrum är underbart! Vilken fin skänk!

Kram!

Frida sa...

Jättefin skänk! Lovar att visa bilder sen när den är klar.Du kan säkert lära dig att sticka det är inte så svårt. Finns en massa bra stickskolor på Internet. Lycka till med tentan!
Kram Frida

Maria sa...

Så snyggt med det vita skåpet och örngotten med monogram. Kul att se lite mer ifrån sovrummet!
Tack för kommentaren hos mig, ja foto är lite utav ett intresser som hänger kvar sen man gick i skolan!
Ha det gott!

hemtrevnad marie sa...

Hej du!! Och tack för titten hos mig! Nåt stök såg jag då inte hos dig..... du skulle se här du!!
Jag har ju fyra pojkar , och jag dammsuger varje dag,ändå är det lera i hela huset....! väldigt fint sovrum!Tapeten gillade jag extra mycket.
Du frågade om jag målat "skalbaggen" på fri hand... ja, jag målar alltid på fri hand, men jag tog ett grytlock och målade upp cirkeln med.
Ha det gott Marie

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilka fina örngott din mamma har gjort!
Jättefint sovrum och skänk!
kram.

me and alice sa...

Vilken fin skänk!
Gillar sängkappan jättemycket!
Verkligen ett harmoniskt sovrum...
kram Susanne

me and alice sa...

Vilken fin skänk!
Gillar sängkappan jättemycket!
Verkligen ett harmoniskt sovrum...
kram Susanne

IKT i min vardag sa...

Tycker att jag städar jämt, men det blir ändå alltid stökigt...
Hos dig såg det väldigt fint ut iallafall!
Gillar oxå Buskowskis nallar,sonen har 3 sötnosar.

Lycka till med tentan!

Kram Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Helojsidojsis!!

Lika vackra bilder i dag ju!!!

Döttrarna har lika dana nattuksbord,,så söta!!!

lycka till med tentan då!!!

~~~~~~***~~~~~~~~
En solig, vårig hälsning från
♥Mamma Millan♥
~~~`*♥*´~~~

Anonym sa...

Så himla fint du har det i ert sovrum. Jättefina detaljer!
Jasså, du gillar ugllor...jag diggar ju kossor.
Ugglor är så mäktiga djur. Jag hör dem hela tiden men dett var första gången jag såg en så nära.
När jag tog fotona vände den sig om och tittade rakt på mig , sen vände den sig om och flög iväg. Det var en häftig känsla.
Ha en bra onsdag!
Kram Bodil.

My Lovely Things sa...

va fint skänken är..den gillar jag...påminner om min..såna vill man gärna ha m¨nga av..är bra till allt..
kram anna

Marie sa...

Sovrummet är jättefint, gillar skänken supermycket!

Du undrade om växten, det är en plättar i luften.

Kram Marie

White Season sa...

Vackra bilder från sovrummet, jag gillar verkligen tapeten, underbar! Kram kram Malin

Hallongården sa...

Hej!

Självklart ska du komma ta med en vännina jag blir sååå glad om du kommer.

Hjärtligt välkommen
Eva Hallongården

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket vackert skåp du har! Och jag förstår att du har mycket vackert innanför dörrarna också!
Kram
Marie

Tonje sa...

for noen nydelige bilder fra ditt soverom....den sjenken din var utrolig nydelig...og de putene som din mor har sydd var bare helt fantastiske!