söndag 2 mars 2008

Vart tog våren vägen? Inte finns den i Grythyttan i alla fall.

I lördags gick vi upp tidigt för att åka till min sambo sommarstuga som ligger i Grythyttan. Här regnade lite men jag trodde att vårvädret skulle komma framåt förmiddagen. Såg framför mig en dag på bryggan med stora varma filtar, kaffe och läsningen inför tentan. Men när vi kom närmare Filipstad märke vi att det var snöade. Mina planer sprack. Det var inte alls vårväder utan det snöstorm och såg allmänt grått ut. Istället gjorde jag mys i stugan. Tände brasan och massa ljus. Vi tog på oss varma filtar och bara myste. Hundarna låg på en filt vid brasan och jag satt djup ner sjunken i vetenskapteori och alla dessa termer. Det blev en lyckad dag med massa mys.



Denna vecka visar jag bilder ifrån vårt sovrum. Börjar med en översikt bild och sedan kommer det mer detalj bilder.



Kramar Kia

15 kommentarer:

Dorthe ♥ sa...

Låter som en riktigt mysig helg! här snöar det oxå idag :-(

Kramar
Dorthe

Frida sa...

Tack! Vilket fint sovrum. Gillar din tapet! Tyvärr kommer jag inte i håg var jag har köpt det stora ägget. Det var så längesedan nu. Men jag tror inte dom är såsvåra att hitta ute i affärerna.
Hoppas du hittar något liknande!
Kramar Frida

Dorthe ♥ sa...

Jag vaxar det, för att det ska få lite glans. Målar med grundfärg, och det blir ju gärna lite matt. Dessutom är det lättare att damma av, om det är vaxat.

Kram
Dorthe

IKT i min vardag sa...

Vad härligt det lät med brasa, filtar och mys! Här var det snö på morgonen och regn på eftermiddagen och lite sol däremellan...Vad kommer härnäst, hagelstorm?

Trevlig kväll!
Kram Linda

LOPPISLIV sa...

Här i södra sverige har det hoppat över en årstid...börjar kännas som vår ute...men man vet aldrig...nästa vecka kanske vi också får vinter hit...usch vill inte det men vädrets makter står man ju inte emot.....Härlig bild från sovrummet...Gillar din fondvägg du har...den är ljuvlig...Ha en härlig söndag...Kram Paula

Maria sa...

Tackar som frågar, helgen har gått förbi snabbt, men det är alltid skönt att vara ledig!!
Skall bli spännande att se lite mer bilder, gillat tapeten.
Ha det bra!

Solsjö - Under en vind sa...

DEt kan ju vara mysigt även när det inte blir som man tänkt!

Mysigt sovrum!!

Ha det gott, kram!

My Lovely Things sa...

vilken fin tapet du har i ditt sovrum!!!

ha det gott..
kram anna

Tonje sa...

Så fint det bildet av soverommet deres var=)

Så koslig dere må ha hatt det på hytta=) Du spurte hva jeg skulle gjøre i helgen,men jeg har ikke fått svart deg før nå...jeg er syk så jeg ligger for det meste å leser eller ser tv...så ingen spennende ting skjer her.

Ønsker deg en fin uke=)

MiaMaria sa...

Hej!
Åter....

Låter som en trevlig helg....mysig!
VAckert sovrum!!!!!

Ha´en skön vecka!
Miamaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja det var inget vidare väder i helgen...men så kom måndagen och det fina vädret med den!!! Snopet!
Jättefint i ditt sovrum, ser fram mot fler bilder!
Kram
Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej...tack tack för goa ord!!så trist med ert väder!!

Här är tvärtom..idag kom våren..så härligt så!!

Satt o fika på altan mot solväggen ..25 grader..ljuvligt!!!

ja, skulle med vilja ha en stuga att mysa i nu i vår!!

En solig, vårig hälsning !!
Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥
~~~`*'*´~~~

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

glömde ju..underbart sovrum..gillar tapeten!!!
MM

Anonym sa...

Hej vännen!
Ni verkade ju få det mysigt trots det tråkiga vädret.
Vad fint ert sovrum ser ut. Det ska bli kul att se mer.
Ha en fin tisdag!
Kram Bodil.

Elisa Day sa...

Vilken underbar tapet!! :) Vilket märke är den?