söndag 23 mars 2008

Kafferep på schemat. Obligatoriskt!

Bloggen har haft lite påsk ledighet, jag har varit borta hela påsken. Vi har besökt nära och kära. Kosten under påsk har varit fett, äggig och god. Vet inte hur många kannor kaffe man har druckit, nästan som man har planerat dagen efter kaffe drickandet. Just nu känner jag intget sug efter kaffe eller ägg, tur att påsken är över. Emellan allt kaffedrickandet åkte vi till en liten lågpris affär som ligger en mil ifrån stugan. Jag tog på mig shopping glasögonen och snokade runt i affären. På en liten hylla stod dessa underbara kaffekoppar. De är alldeles romantiska. Jag lyfte upp förpackningen som koppen stod i och såg det perfekta priset. Dessa är helt ny producerade och kostade bara 15 kr koppen, jag köpt 6 st. Självklart håller de inte Rörstrand kvalité men de är underbara ändå fast det står Made in China under dem =)

Den vita ljushållaren har jag hittat på loppis för en fem krona. Det är meningen att man skall ställa en kaffekanna över den, så håller den kaffet varmt. Den är är i orginal färg och har små rost märken, I love it. Har ni haft en bra påsk?



Kramar / En Kia med hög koffein intag

14 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Tack! Visst gör lite färg stor skillnad!

Vilka söta koppar och ett så bra pris!

Här bjuder helgen på lagom dos av allt! Vänner i fredags, släkt igår och idag bara familjemys! Har promenerat i solen, sovit gott och ätit alldeles för mycket påskgodis...fniss....

Ha en fortsatt skön helg, kram!

My Lovely Things sa...

så fina koppar!!!

ha det gott..
kram anna

Maria sa...

Skönt att vara lite ledig. Ang hyllorna i badrummet så är de köpta i en inredningsbutik här i Ystad - kommer tyvärr inte ihåg villket märke det var.

Frida sa...

Tack! Det låter som en mysig påsk! Jättefina koppar.
Ha en fortsatt trevlig påsk!
Kram Frida

Anonym sa...

Hej!
vilka söta koppar.Jag gillar också kaffekoppar.Jag har ingen inredningsblogg,men jag gillar att besöka dessa fina skapelser :)
Jag lämnar ett avtryck från mig om du får lust att kika in.
Mvh Anna-Carin

Anonym sa...

Jo tack påsken har varit bra.Tycker de där kopparna är alldeles underbara.Gulligt med ljuslyktan man kan hålla kaffepannan varm med.Kram Katta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men såå socker söta ju!!!!!

Hoppas det vart en fin påsk!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Anonym sa...

Hej!
Vad fina koppar!
Kom in för att önska en god fortsättning.
Tack för dina gulliga ord om min Matilda.
Stor kram från oss.

MiaMaria sa...

Hej!

Visst man kan inte ha all,t till slut blir det för mycket....

Vilka söta kaffekoppar!

HA´det så gott denna måndag!
Miamaria

Anonym sa...

Fasen! Jag glömde ringa till dig i lördags =( sorry sweetie..
Vi kanske han höras ikväll i stället?! Jag lånar boken åt dig imorgon, du får den i helgen.
Kram!

drömmen om vitt sa...

Så söta koppar, i dom smakar nog kaffet extra gott.
Lotta

Marie sa...

Jättesöta koppar och så billiga de var!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Linneagården sa...

Sä söta koppar du har fyndat.
Nu blir det inte fler ägg på ett tag, men tårta.....

/madelene

Tonje sa...

Hei!

Så fine de koppene var,og så billig som de var....den kaffekannevarmeren...hvis jeg kan kalle den var herlig patinert.
Du har vært kjempe heldig som fikk så masse fint så billig=)Klemmer