tisdag 25 mars 2008

Skendräktig!

Igår pysslade jag och min sambo med att sätta upp väggord i från http://www.myfirstroom.se/ i köket. Det var faktiskt inte svårt och jag är mycket nöjd med resultatet. Jag beställde grå text, tyckte att svart text skulle bli för markant emot den vita väggen. Texten blev Amor vincit omnia et nos cedamus amori, vilket betyder: Kärleken övervinner allt, så låt om oss besegras av kärleken.


Jag har en skendräktig tik här hemma. Hon pratar hela dagarna (piper), letar efter barnen och hon har fått mjölk. Hon har två barn nu, en rödgul krokodil som ligger vid henne hela dagarna. Om nätterna får hon ett till barn, en leksaks katt som hon kärt tar hand om. Hon tvättar barnen varje dag och lägger den vid hennes mage, där mjölken finns. Det är alldeles underbart att se den kärlek hon ger leksakerna, men i hennes värld är det trots allt hennes barn.

Min Fiji (Svarta hunden) ligger och njuter med sitt barn (en rödgul krokodil), är de inte söta?
Kramar Kia




13 kommentarer:

Frida sa...

Vilka fina väggord! Det skulle jag också vilja ha. Skulle gärna vilja besöka Butik Sopihe någon gång. Du har förresten en utmaning att hämta i min blogg Pest och Bäst.
Kramar Frida

Anonym sa...

Men Fijjan.. knäppis där =)
Vad fint det blev med orden på väggen. Är lite sugen på att beställa jag också...

Puss!

junhe sa...

praktiskt med väggord =)) tack för tipset och ha en fortsatt bra vecka/ kram junhe

Anonym sa...

Åh, så gulligt av Fiji.De blir lite tossiga ibland djur på olika sätt men det är det som är charmen med dem.En gullig liten krokodilmamma.Det blev himla fint med texten på väggen,riktigt snyggt oc fint budskap med.Ha en bra dag, kram Katta

Solsjö - Under en vind sa...

Så underbart väggord! jag har beställt ett nytt därifrån, men det var nog en dryg månads väntetid nu tror jag.....

Gullig liten vovve!

Ha det gott, kram!

drömmen om vitt sa...

Vilka fina väggord. Vill ha!
Du jag har en utmaning till dig så kika gärna in.
Lotta

My Lovely Things sa...

underbart vackert med väggorden..

jag blir riktigt tagen av din lilla hunds moderkänslor!!!

ha det gott..
kram anna

Tonje sa...

så vakker hunden din er...det bildet og den historien var jo bare sååå søt...

Det ble kjempe flott med veggordet...ett vakkert ordtak du valgte også=)

Klem

MiaMaria sa...

Så vackert väggord...och lilla voffsen så klart!

Sov så gott!
Miamaria

Dorthe ♥ sa...

Ååååhhhh så gulligt....blir alldeles rörd!

Kram
Dorthe

Hanna sa...

Snyggt det blev med väggorden.kanon.
Visst är dom söta när dom är skendräktiga.Fast det är allt lite synd om dom =)skulle ju va riktiga bäbisar...intet ont om krokodiler men ändå
Ha de gott
kram

Noll54/Eva-Karin sa...

Dom är ju bara för sköna dom små liven!!! Fina koppar! smakar mycket godare att dricka kaffe i,än ur en mugg

Ha det gott!!

Eva-Karin/noll54

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack fööör go kommentar!!!!!
Men såååå fin vovsing..klart man måste få va skendräktig då o då ju!!;)

Så fin bild,,,gillar vägg texten med ju!!!

Ha en härlig dag!!!

`·.,(¯`·´¯)
(¯`·´¯).·´
`·.,.· L O V E
♥Kramar Mamma Millan♥
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨