tisdag 18 mars 2008

Plättar!

Denna sötnos har jag sett hos flera bloggare, plättar i luften heter växten. Gillar mer det latinska namnet Muehlenbeckia. Den fick flytta hem till mig i söndags. Efter varje avklarad tenta köper jag alltid presenter till mig själv. Eftersom jag aldrig missat en tenta så blir det rätt många presenter. Oj då! Ofta när man shoppar inredning får man frågan om produkten skall vara inslagen, jag svara samma sak varje gång,
-Nej, tack! Den är till mig själv.
Jag får nästan lite dåligt samvete att jag är så ego och handlar alltid till mig själv.
Men nu till veckan skall det handlas presenter, alla fyller ju år i mars, blir tokig. Jag kräver bättre fördelning på mina vänners och familjs födelesdagar. De kan väl sprida ut födelesdagarna under året...Jaja vilka I-lands problem.

Hoppas ni har det fint och tusen tack för alla fina kommentarer.

Kramar / Kia

12 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Jag brukar också uppvakta mig själv lite då och då...visst behöver man det! hi hi....

De är såå fina! Kram!

Dorthe ♥ sa...

Du ska inte ha dåligt samvete....du är väl värd alla presenterna!

Kram
Dorthe

My Lovely Things sa...

vilken bra grej !!Att du köper nått till dig själv..när du klarat tentan..super bra!!
fin fin blomma..
ha det gott.
kram anna

Vita maränger sa...

Ego är jag med i så fall.
Jag shoppar mycket till mig själv och hemmet förstås.
När man köper nått till hemmet fårju alla glädje av det.
KRAM

me and alice sa...

Håller med dig... Både att plättar i luften är jättefina och att väldigt många fyller år nu på våren...
Bra att du köper lite presenter till dig själv!
kram Susanne

Anonym sa...

Jag tycker du ska svara ja tack det är en present och jag vill gärna ha den inslagen. För det är ju en present heller hur.Födelsedagar ja de brukar komma i sällskap av många.Kram Katta

MiaMaria sa...

Självklart ska du ha en present efter varje tenta....belöning!

HA´det så gott!
Miamaria

Änglahem sa...

Den frågan känner jag igen!*fniss*
Ska det var inslaget? Nääää tack..det är till mig själv....
Vi är fler som är egotrippade isf.
Jättebra idé det där, med tenta pesent!! Jag får alltid hitta på något....fast aldrig något så bra skäl som klarad tenta! Så shoppa på du!!
Jag älskar plättar i luften! Men jag har gett upp dom inomhus, där har de alltid fräckheten att dö!!*snyft* men utomhus växer de så det knakar!

Kramar
Ulrika

Anonym sa...

Hej!
Det är väl bra att uppmuntra sig själv när man gjort nåt bra. Det höjer ju motivationen.
Söt växt.
Jag har med en släkt som har lyckats att fylla år alla i mars.
Ha en fin dag!
Kram Bodil.

Maria sa...

Dom är fint att sätta i soppskålar och annat. Behöver inte vara en vanlig kruka!

Frida sa...

Plättar i luften är så fina. Hade glömt vad dom hette på latin aå det var ju bra att jag fick uppdatering av dig. Klart att du ska belöna dig själv när du har klarat dina tentor, det är en bra sak!Det ska jag också göra i fall jag börjar plugga igen.
Ha det fint!
Kram Frida

Anonym sa...

Det ska man göra ofta tycker jag köpa sig en present!Glad-Påsk!!/Kram memrica