lördag 29 mars 2008

Olea europaea i mitt hjärta!

Jag hade en skön och lång sovmorgon. Åt en god frukost, drack kaffe och läste DN. Detta är helglyx. Efter det besökte jag "mina" favvo modebloggar och sökte som en tok efter en väska som jag måste bara ha. Åkte sedan till friskis och gjorde ett pass, så skönt.

Jag har tjatat om olivträden hela vintern, min sambo och min mamma blir snart tokiga. I tisdag flyttade två stycken fina olivträd in hos mig. Hittade även ett par snygga krukor som också fick följa med. Jag bara älskar dem. Olivträden står i köks fönstret men det ack så så svårt att ta bilder emot ljuset. Nästa månad skall jag köpt ett stort olivträd, skall bara snoka rätt på ett. För några år sedan köpt jag ett oäkta olivträd, gillar det också men det är inte samma känsla



Mitt oäkta olivträd som står på skänken i sovrummet.


Vädret består av regn och åter regn. Jag som är så sugen på att göra ordning på balkongen och köpa nya utemöbler, men icke, det går inte i detta väder.







Kramar Kia

12 kommentarer:

εїз BorBoLeTA εїз sa...

I love the decorations in white, happiness, this beautiful your blog, with many ideas for decorating

Frida sa...

Här har det också regnat :-( Låter som en härlig morgon. Underbara olivträd förstår att du är glad för dom. Jag hade inte tackat nej till ett. Jag ska också till friskis i morgon har jag tänkt. Har inte hunnit med så många gånger i veckan nu när jag har jobbat. Ha en fortsatt trevlig dag!
Kramar Frida

Anonym sa...

Vilka fina olivträd. Skulle gärna ha ett olivträd med men jag har inte så gröna fingrar.Får kanske satsa på ett sånt oäkta.Kram Katta

junhe sa...

olivträd är så fint och fräscht, skulle gärna skaffa ett, men jag har inga gröna fingrar =( ha en fortsatt bra söndag/ kram junhe

MiaMaria sa...

Hej!

Olivträd är ju så vackra.....
Och visst längtar man till att solen ska komma fram och torka upp och att vi får det varmt och skönt.....

HA´det så gott denna söndag!
Miamaria

Flickan på landet sa...

Olivträd är såå vackra!
Ha en skön dag!

drömmen om vitt sa...

Så fina olivträd, skulle vilja ha ett eget Men nu har jag precis fått en Myrten, så jag får vänta.
Lotta

Marie sa...

Olivträd är en riktig favorit hos mig, de är sååå vackra!

Ha en bra vecka!
kram Marie

lottens vita och gröna sa...

halloj kia! älska också oliträd, har intte haft sååå god hand med dom...de är svåra att övervintra. idag såg jag ett stort för 1750 och så varde 50 % mn herregud om det dog...ha det gott! kram lotten

Maria sa...

Man kan lung säga att du har kaos i garderoben, tur man kan stänga dörrarna. Köket är däremot helt underbart! Här ser så lungt och harmoniskt ut.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

härligt med sovmorgon..vill med ha ett olivträd!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att se att du också har en blogg, och en så otroligt inspirerande blogg dessutom. Har själv blivit lite inne på vitt och det är härligt när man kan få lite inredningstips!
Hoppas allt är bra med er.
Kram Janni