måndag 31 mars 2008

Regn och bloggtorka!!

Regn och åter regn. I morse ville jag dra täcket över huvudet och ligga kvar i sängen. Idag har jag dagdrömt om värmen och stränder i fjärran land. I januari tar jag examen ifrån Karlstad universitet, jippi. Då dra jag och min sambo i väg på 5 veckor semester med ryggsäck. Antagligen blir det Indien. Det är långt kvar tills dess men denna bilder ger mig hopp. Bilden är tagen för tre år sedan då jag och pojkvännen luffade runt med ryggsäck. Älskar att vara små skitig och vet inte vart man skall sova nästa natt, lite spännande och äventyrligt Vad drömmer ni om när vädret består av regn och åter regn?

Gungar på en strand, Koh Pang Ngan, Thailand.

Kramar Kia

13 kommentarer:

Frida sa...

Det är inte kul med regn. Vilken härlig bild! man längtar verkligen utomlands när man ser den. Hoppas vi får lite vår snart!
Kram Frida

MiaMaria sa...

Härlig bild!

Efter regn kommer sol!

HA´det så gott!
Miamaria

Änglahem sa...

Snart, snart så blir det vår!!! Måste vi tro på! Idag skiner solen här och det är riktigt "varmt", jaajaa...men förhållandevis iaf!

Kram/Ulrika

A home far away sa...

Usch för alldeles för mycket regn. Om du vill är du välkommen in till min blogg o se bilderna från vår semester i Phuket, kanske blir lättare i sinnet då:-)
jag o fammiljen skaffade visum till Indien men sen kom vi aldrig iväg men en dag så...

Vita maränger sa...

Kul att fååka bort ett tag från regnet. :)
Ha det bra.
KRAM

Majas mammelucker sa...

Hejsan!
Som sagt efter regn kommer sol..
Vad kul för er att ni har någonting att se fram mot indien låter inte helt fel..härlig bild du visar..Lycka till med studierna.
Kram Maria

Frida sa...

Tack! Det blir nog fler loppisar har hittat en kompis som också älskar att gå på loppis så vi kommer nog att fara runt i sommar. Hoppas vädret har bättrat sig hos er!
Kramar Frida

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig bild!!!! DEt ser så härligt ut! Visst är det sknt att kunna drömma sig bort då vädret är dåligt....det kan vara både platser man besökt och platser man drömmer om att åka till....
Ha en bra dag! Kram!

drömmen om vitt sa...

Skönt för er att få åka bort så länge.
Lotta:)

Gårdsromantik sa...

Hej!

Här upptäckte jag en till fin blogg!
Tänk på oss här i norr som har massor med snö och slask fortfarande. Visst vore det kul med en utlandstripp!

Kram Maud

Fröken Fräken ifrån Fryken.. sa...

Hej, vilken fin & mysig blogg du har :-) hit kommer jag gärna tillbaka.

Undrar var du har fått tag på bilden på den otroligt vackra rosen (rose) som du har till höger i din blogg??

Kan jag möjligen få låna bilden och lägga upp den i min blogg?

/fortsatt trevlig onsdag

Frida

Tonje sa...

hei!
For ett flott bilde=)
Så spennende det høres ut å reise på slike ferier...det har jeg aldri gjordt.

Du lurte på hvorfor jeg ikke har vist bilder av hele rom fra mitt hus,og det er fordi vi flyttet inn i desember og det er esker rundt i alle rom.Huset har ikke blitt oppgradert siden det ble bygd ipå70tallet så jeg har ikke hatt lyst til å vise noe,men når vi får startet å pusse opp kan jeg love deg at det blir masse bilder...så du kommer sikkert til å bli kjempe lei av å se bilder fra huset mitt=)

Håper du får en fin torsdag=)

Anonym sa...

Hejsan!

Hur gick det att var hundvakt?

Vi ska få regn nu och jag vill ha det för jag vill ha väck snön....

Förstår att du längtar tills att ni ska i väg.
När jag jobbat på kibbutz i Israel reste jag backpack i Egypten och sen båtluffade jag runt i Grekland.
Jag hade en mingrön liten bandspelare på min backpack som jag spelade låten Hönan Agda med Cornelis Wresvijk hela tiden. Det var tider det!!!
Ha det gott!
Kram Bodil.