torsdag 3 april 2008

Nya gardiner.



Efter en härlig eftermiddag ute i skogen med pojkvännen och hundarna kilade det i fingrarna. Jag blev sugen på att byta gardiner. Jag tröttar snabbt på gardiner och byter ofta. Idag blev det vardagsrummet som fick ett lyft. Vid balkongdörren hängde jag en vit längd och olivkransen. Fönstret brevid fick en maräng likande gardin kappa, väldigt "tyllig". Mina murgröna har fått flyttat in i vardagsrummet eftersom olivträden har hederplats i köksfönstret.



Min helg kommer att bli lugn, det blir däckbyte på bilen, födelsekalas hos min bror och träning. Hoppas också att det bli skönt väder. Om vädret tillåter kan det bli ev. vår städning på balkongen. Hur kommer er helg ser ut?

Ha det fint!

Kramar Kia

11 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så vackert gillar allt på dina bilder.
Kram irene

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
Är det vår eller.......Det är då man vill byta gardiner, fixa i trädgården. Det är väl det jag tänkt göra i helgen, fixa trädgården och så kanske en liten loppisrunda.
Ha en bra helg!
Lotta:)
P.s jag gillar dina bilder.

Gårdsromantik sa...

Visst gör gardinbyte stor skillnad!
Rummet blir nästan som nytt.

Till helgen skall jag börja med omstyling av min gårdsbutik. Det skall bli så roligt! Jaghar haft stängt under vintern så nu längtar jag efter att få öppna!

Kram Maud

Anonym sa...

Hej kära du!
Tack för att du tänkt på mig.

Vad fint det blev och din olivkrans är rent gudomligt vacker. Min make förstår inte varför jag vill byta gardiner ofta. Men jag gör det för oftast så märker han ingenting, fniss.
I kväll kommer vår valp en vecka tidigare än det var menat så lyckan är stor och det kommer nog bli hålligång hela helgen.
Kram Bodil.

Änglahem sa...

Riktigt fina sommargardiner! Som kan låta solen strila genom spetsen...jaaa när den nu kommer tillbaks vill säga!

Kram
Ulrika

Vanilladreams and humblebees sa...

Så vackert det blev i dina fönster! Jag älskar vita gardiner... men äger inte någon själv. I mina fönster hänger det enkla linnegardiner.

Låter som att du har en trevlig helg framför dig!

Kramar från Jenny!
---<-@

Frida sa...

Vilka fina gardiner!
Tack så mycket! Vet inte riktigt vilket material fågeln är gjord i. Men det kan mycket väl vara betong för den är ganska tung.
Ha en trevlig helg!
Kramar Frida

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så fint det blev!

Min helg består av loppisbesök...ska bli så kul i dagarna 2...*LER*

Kram Pernilla

junhe sa...

jättefin murgröna och olivkrans=) ha en bra helg/ kram junhe

Tonje sa...

så vakkert det ble...likte så godt det første bildet...det hadde blitt kjempe fint på ett kort som man kunne ha sendt en vårhilsen inni=)

Ha en fin søndag!

Dorthe ♥ sa...

Såå vackra och romantiska gardiner! Nu fick jag oxå lust att byta, men måste putsa fönster först :-(

Kram
Dorthe