måndag 7 april 2008

Misslyckad gömma!

För några veckor sedan köpt jag denna härliga porslinburk, den ser så där fint sliten ut. Min första tanke var att där skulle det förvaras godis. Jag är inge större fan av godis, dock är min sambo barnsligt förtjust i all slags sötsaker. Hällde i godiset och berättade senare på eftermiddag för min karamell toktiga sambo vad som fanns i burken. Hans blick glittrade och han tog av locket med spänning. På någon sekund försvann hans glittrande ögon och de blev utbyta till ett par ledsen hundögon. Just denna dag var det fint väder, solen hade lyst in på köksbordet och alla godisar hade smällt samman och bestod av en stor klump.


Det blev inge godis för honom den dagen. Nu får burken stå tom och funktionen är att vara vacker, men det är en viktigt funktion i mina ögon. Ser ni mina underbara olivträd i
bakgrunden?
Kramar Kia

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag kan riktigt se honom framför mig!

Visst räcker det med att den är vacker!

Kram Maud

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Oj stackars han,man vet hur det känns när man tror att det ska finnas...här är det bara barna som äter upp allt.
Min lilla vovve ska ha smått...om 28 dagar(ca)
Ha en trevlig kväll/Kram Irene

Frida sa...

Vilken fin skål. Den kan man ha att bara titta på!
Kram Frida

Tonje sa...

Huffda...så trist det måtte være å se din samboer når han oppdaget at alle karamellene var smeltet sammen....den krukken er jo så vakker i seg selv at den trenger jo bare "stå der å være vakker" som du sier.

Ja jeg kan se de nydelige oliventrærne dine og de er suuuuper flotte! hihi

Takk for den koslige kommentaren ang mitt innlegg i dag=)

Ha en flott kveld videre=)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihi...kan se hans min framför mig...hihihi..vilken osis.

Vacker är burken iallafall...

Kram Pernilla

MiaMaria sa...

Hej!

Synd att godiset smälte...mums!
Men vacker är burken.
Butiken i Torsby är fin var där i lördags men köpte faktiskt inget....tyckte nog att det var lite utplockat. Har tidigare gjort ett inlägg om butiken kolla under Etiketter VACKRA HEM & INTERIÖR.

HA´det så gott!
Miamaria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

HIHI;)
å så söt!!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Marie sa...

Hihi, kan riktigt se honom framför mig!

Burken var jättefin!

Kram Marie

Anonym sa...

Hejsan!
Hi hi, stackaren!!!!!
Fin var den och dina olivträd ser jättefina ut.
Kram Bodil.